MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Wednesday, March 23, 2011

Masyuk Gile Sekali-Sekala Hapdated Belog Sambil Makan Kacang Pandai... Slurppp

Dulu masa kecik-kecik tiap kali atuk ngan nenek pegi Haji ke Umrah mesti dorang akan belikan kitorang adik beradik kacang pandai... masa mula-mula pelik jugak... erk.. kacang pandai? kalau makan boleh jadi pandai ke? sedap ke rasa die? kenapa macam pelik je kacang ni.. 

Last year ada ustaz kat opis aku ni pegi Umrah so aku kirimlah kat dia sekali.. aku cakap je kat dia nak kirim kacang pandai.. tak sangka dia pun tau kacang pandai tu bentuk macam mana (tu pun lepas aku beria-ria terangkan macam mana rupa bentuknya) upss dengan kirim doa sekali... doa apa tak boleh lah bagitau.. biarlah rahsia hahaha.. 

Tetiba tahun ni aku dapat tau mak salah sorang opismate aku nak pegi umrah.. so aku dengan kelajuan tahap maksima nya kirim kacang pandai kat dia.. Cuma yang kali ni punya harga die mahal sikit.. 1kg = RM45. Menurut mak kawan aku tu, harga dia berbeza mengikut tempat.. kalau tak silap mak dia beli kat Arab Saudi. Lepas tu yang ni masin sikit sebab garam dia memang nampak melekat-lekat dekat dia punya kulit.. tapi sedap beb... oh rindunya dekat arwah nenek... 

Ni lah rupa sebenar kacang pandai ni 
Dalam plastik belum makan.. kat luar plastik tu tinggal kulit je.. nyum nyum :P

Nama femes dia Kacang Pistachio :P

Ni lah lebih kurang rupa pokok dia (Sumber : Google)



Kalau nak tau manfaat kacang pandai dari segi kesihatan 


P/S : Nak sambung makan lagik... kruk kruk (sesi memecahkan kulit dia :P)


BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

2 comments:

Azueriena said...

owhh kacang nie...menag sedap dan mahal reganyaa...kacang pistachio nie kann....

pestime nengok ruper pokoknyaa

Unknown said...

azueriena : aah ni lah die kacan pandai aka pistchio.. memang sedap sangat2...

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails