MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Monday, March 21, 2011

Kaca Mata VS Kanta Lekap

Ish tak habis-habis lagi bermood kaca mata dan juga kanta lekap. Semua orang ada pendapat & pilihan masing-masing mana 1 jadi pilihan.

Kanta Lekap : 
~ Boleh menjadikan mata seseorang tu jadi cantik... (dari kerana mata... yang memberi kuasa... lalalala)
~ Murah (kalau yang biasa punya boleh dapat RM5 untuk 1, boleh tahan sebulan) 
~ Ada banyak pilihan (warna & jenis)
~  Boleh tukar-tukar pakai (7 hari pakai 7 kaler.. wah meriah gitu hehehe)

Kaca Mata :
~ Kalau salah pilih boleh jadi budak skema :P
~ Harga boleh tahan (mau nye beratus-ratus)
~ Kompom tak boleh tukar-tukar pakai (kalau yang dekat pasar malam yang takde power tu bolehlah kihkih)

Dua-dua oke... ikut kepada cita rasa masing-masing.. cuma lens ni kalau kita salah pakai memang banyak kesan pada mata kita. Antaranya akan berlaku jangkitan kuman pada lapisan kornea mata yang dipanggil ulser kornea

Aku pun tak nak tulis banyak sebab aku ni bukanlah pakar mata. Kalau korang nak baca silalah tengok kat link ni oke..




Kalau nak tau lebih lanjut mengenai masalah-masalah yang berkaitan mata boleh hubungi pakar mata, PROFESSOR DR MUHAYA MOHAMAD 



BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

2 comments:

nur anis said...

saya kalau nak keluar jalan-jalan mesti lens jadi pilihan..:)

HaNya Aku.. said...

auwww mesti cantik kan :)

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails