MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Thursday, May 31, 2012

Hari Untuk Perokok-Perokok ^___^

Salam,

Hari ini 31/5/2012 adalah Hari Tembakau Sedunia... kalau sebut pasal tembakau for sure orang akan totally ingat pada perokok... hubungan yang erat antara tembakau dengan perokok seerat & seibarat irama & lagu tak boleh di pisahkan... eceh cewaah ^__6

Best sangat ke sebenarnya isap rokok ni... aku tengok dah macam bakar duit dah.. lebih kurang kita bakar mercun atau bunga api time nak raya tu... yang best cuma sekejap je... kesan yang tak best tu yang kita dapat banyak..



Bila cerita pasal tembakau... teringat pulak cerita waktu aku dalam zaman hingusan lagi. Dulu masa arwah atuk masih hidup, dia suka betul isap rokok daun... Bila rokok tu dah tinggal separuh dia suka betul tinggalkan kat atas tv... oleh kerana sifat ingin tahu aku ni yang sangat tinggi... aku pun dengan rasa tak bersalahnya curik rokok atuk.. nyalakan api & kemudian isap.. tak sampai berapa minit... hambik kau batuk tak ingat.. lepas tu terus serik & tak rasa nak amik-amik rokok tu lagi... rasa dia memang serius TAK BEST LANGSUNG OKE!!!

Lagi satu cerita, satu hari aku dengan best friend aku tengah tunggu bas.. tetiba ade lah dua orang mamat ni dengan selambe badaknya hisap rokok dekat situ.. actually oke je kalau dia nak isap rokok dekat situ pun sebab tu tempat awam.. cuma maybe kawan aku ni agak sedikit terganggu lah kot dengan bau asap rokok tu.. then dengan selamber badaknya jugak dia pergi dekat mamat tu & SOUND dengan suara yang agak kuat jugak lah.. serius mamat tu memang BENGANG GILE!!.. peh beb ko MEMANG SEMPOI LAH!! tapi kalau aku jadi kau serius aku tak berani nak wat macam tu... grrr... takut!!! ^___^ 

Kepada perokok-perokok... korang nak isap rokok tu boleh sebab tu semua guna duit korang sendiri.. tapi tolong lah hormati semua orang yang berada di persekitaran... tahukah anda bahawa asap rokok tu lebih bahaya kepada orang yang menghidu daripada orang yang menghisapnya...


P/S : Sayangi diri sendiri & tolong sayangi diri orang lain jugak

Ok Bye!!!

 

BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

No comments:

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails