MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Monday, September 5, 2011

Sampul Duit Raya 2011

Salam..

Untuk tahun 2011 & juga tahun-tahun sebelumnya.. kebanyakan company akan memilih warna hijau sebagai warna tema bagi design-design sampul duit raya.. warna hijau membawa maksud segar, suka pada kebahagiaan, tak suka bergaduh & bertekak, patuh pada pegangan agama, suka berhias, teguh pendirian, ada juga yang mengatakan warna hijau menunjukkan warna bumi, kelimpahan, keajaiban, tanaman & pohon, kesuburan, pertumbuhan & persahabatan.. yang paling penting menunjukkan kedamaian & untuk menenangkan fikiran

Tapi tu tak bermakna kalau korang nak design apa-apa je untuk Hari Raya mesti nak guna warna hijau. Terpulang kepada individu masing-masing asalkan ianya tidak bertentangan dengan agama.

Antara design-design sampul duit raya bagi tahun 2011.. cekidaut... ^___P

 Maybank

 CIMB

 Alamak tak hengat le pulak ni sampul dari bank mana sebab takde tulih heheheh

 RHB

 Ambank

 Muamalat

 Lotto

 Pos Malaysia

 Burung Marah 1

 Burung Marah 2

 Burung Marah 3

Kalau sampul dah ada... wajib kena isi dalam dia hehehe.. Sessi mempacking duit raya.. :)



 Selesai.. ok bye!


BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

21 comments:

miss m said...

..sy suka warna hijau...sgt cantik...weeee

Luqeem™ said...

fuh dh jd mata duitan..$_$..

bnyk btul duit tu..kasi sni sikit XD

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

mak aiii banyak giler duet raya...baper kerabata ni nak bg...nak jugak laaa ehehehe

*rainyscream* said...

suka yang muamalat punye.. :P

Miss Annaz said...

terkedu tengok duit raya tu byk sgt..
utk anak2 buah ker?

Hakimi said...

wah..byknyer duit raya..
nnt follow balik yek.. http://hakimiabutalib.blogspot.com/

Hakimi said...

banyaknyer duit raya...nk sikit..
follow balik kt sini.. http://hakimiabutalib.blogspot.com/

top5anything said...

banyak sampul menarik kat sini

♥CIK SHA♥ said...

banyaknye duit raya nak isi dlm smpul tu..nak sket!

Nin Ahmad ツ said...

fuh byknya duit.

manmala said...

jln2 cr duit raya

cik deyla said...

amboi. byk betei duit.
bling bling dah *____*

A_da@Azi said...

byknye duit raya...smpl pnb warna hitam..

penaberkala said...

mana duit raya? hehe

My Mom's Diary said...

hi, banyaknya sampul & duit raya, untuk siapa semua tu? boleh MMD hantar hulubalang MMD collect duit raya..kih kih kih

Areliff said...

banyak duit...

emy zulaiha said...

wah bnyknye duit rayee??hehe bestnye :)

kubigomofm said...

wit ry ada lagi x? hehehe

jaa64 said...

wow!!nak duet raya!

jaa64 said...

wow!!nak duet raya!

nurkaloi said...

comeinyee
nak yg angry birds uh hahah

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails