MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Thursday, July 21, 2011

Err.. Tolong Bagi Saya Air Yang Mampu Menyejukkan Badan.. Tapi Tak Nak Letak Ais Tau :P

Hallu u'olsss.. ada nada gediks teramat di situ ~ _ ~

1 2 3 4... Makcik.. saya nak air yang sejukkk tapi tak mo aissss!!! Hehehe sebenarnya aku nak share entry pasal kebaikan air barli. Masa mula-mula aku pelik tengok kawan-kawan opismate aku.. takde air lain ke yang diorang nak order.. hari-hari barli.. barli hari-hari :P

Masa mula-mula nak menjinakkan diri dengan air ni aku saje mengetest mintak sikit kat kawan-kawan aku. Masa first time rasa.. erk.. kenapa rasa dia teramat pelik... 

Tapi entah kenapa bila hari esok-esok dan esoknya lancar je mulut aku ni mengoder. Bila sekali dua dah minum.. eh jadi tiap-tiap hari pulak nak minum.. Lagi pulak bila aku dapat tau yang air barli ni bagus untuk kesihatan luaran & juga dalaman

Ni lah dia rupa bijirin barli

 ~ Barli Ais~
Time ni lah aku mula-mula menjinak-jinak kan diri aku dengan air ni.. 
ternyata serasi hingga kini.. ececeh.. ^ _6  
 Nak Tau? Sekodeng Kat Sini :P 

 ~ Barli Suam ~

Antara khasiat barli ialah :
~ Menyejukkan badan, baik untuk melawaskan kencing dan meningkatkan kesihatan buah pinggang.

~ Membantu merendahkan kolesterol, meredakan sembelit dan mencegah penyakit kanser.

~ Bijirin Barli kaya dengan khasiat pemakanan seperti fiber, vitamin dan mineral penting (Vitamin B3), thiamine ( Vitamin B1), selenium, iron, magnesium, zinc, phosphorus, copper dan niacin) serta sedikit lemak dan tidak mengandungi kolesterol seperti lain-lain bijirin.

~ Jika selalu diamalkan, dapat mengurangkan risiko kencing manis, menyejukkan badan, memelihara buah pinggang, melawaskan kencing dan membantu sistem penghadaman.

Kalau nak tau lagi sila lah Jengah Kat Sini

P/S : Agak-agak boleh kuruskan badan tak? :P


BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

No comments:

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails