MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Monday, January 23, 2012

Ada Masa Sihat Ada Masa Sakit... Itu Perkara Biasa

Maaflah sebab dah lama tak hapdated belog. Baru-baru ni aku diserang demam. Demam tu normal.. selalunya dalam satu rumah kalau dah sorang demam gerenti akan berjangkit pada ahli keluarga yang lain. Betapa kuatnya pertalian darah dalam sebuah keluarga. Kalau tak berjangkit pada ahli keluarga pun, kadang-kadang kawan se-opis, kalau tidak pun faktor cuaca atau persekitaran.

Ari tu masa nak bawak adik aku pergi amik ubat dekat Hospital Sultanah Aminah JB, tetiba ada sorang brader ni datang dekat kitorang. Time tu baru je nak lock kereta.

Brader : Makcik tolong saya makcik. Saya nak mintak derma ikhlas sebab saya kena rompak

Kitorang masa ni dah terpinga-pinga. Bio betul brader ni

Mak : Kena rompak?

Brader : Betul makcik, saya kena rompak semalam. Malam tadi saya tidur dalam surau dekat hospital ni. Habis semua beg duit dengan HP saya kena ambik

Aku : Awak ni orang mana?

Brader : Saya orang Negeri 9. Ni saya nak mintak tolong makcik dengan akak derma ikhlas dekat saya sebab saya nak beli tiket buat balik kampung. Ni bukti laporan polis saya

Aku dengan mak aku bagi lah duit sikit dekat brader tu. Maybe betul kot dia memang kena rompak. Tapi masa tu dia ada pegang beg balik kg. Maybe perompak tu just ambik wallet dengan HP dia je kot. Then kitorang terus jalan, aku sempat lagi toleh kat brader tu, tengok masa tu dia cium duit tu & ucapkan syukur.

Dalam hati aku seronok sangat sebab dapat tolong orang. Terdetik jugak dalam hati kalau-kalau aku berada kat tempat dia macam mana agaknye ye... ish mintak dijauhkan...  

Esoknya aku pulak berjangkit demam dari adik aku. Melepek gile-gile. Last aku demam aritu 9/9/2011. Time demam tu lagi dasat. Aduhh dokte terbagi ubat yang tak sesuai dengan aku. Sabar jelah. Baru berapa minit aku makan ubat ni terus mata aku jadi bengkak. Terkejut aku. Terus mintak cuti then pegi wat check-up dekat klinik kerajaan. 

Rupa nya memang betul aku alegik dengan ubat ni. Dokte cakap ubat yang aku dapat tu sebenarnya ubat untuk demam otot. Ciss tak guna betul lah... bahaya beb kalau tersalah makan ubat. Lagi-lagi bila dos dekat ubat tu tak sesuai dengan kita. Kadang-kadang boleh bawak mati tau.. Ish mintak dijauhkan


Sebenarnya macam banyak lagi yang aku nak story. Tapi memandangkan hari ni aku penat & kebantutan idea so aku nak stop dulu. Lain kali aku sambung cerita oke ye..

Ok Bye!




BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

No comments:

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails