MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Monday, March 21, 2011

Pengalaman Kali Pertama

Lepas kes spek kesayangan aku patah aritu macam orang gile punyelah aku risau macam mana nak pegi keje. Last-last terpaksa amik cuti half day sebab nak setelkan masalah kerabunan aku nih.. citt

Aku terpaksa rela mengeluarkan duit untuk beli spek baru uwaa & yang paling-paling tak percaya aku terpaksa pakai contact lens (memang menakutkan sebab tak pernah pakai.. rasa sesuatu berada di dalam mataku.. bluweek "_" )

Ni masa kat dalam bilik khas untuk cek mata 
Peralatan yang digunakan ketika nak cek tahap kerabunan mata anda

Ayoo.. takutnya aku tengok gambar-gambar ni

Disebabkan aku punya spek siap dalam 2-3 hari aku terpaksa juga membelajarkan diri aku ni pakai lens. Sungguh memalukan bila aku terus terang kat orang tu (saya ni tak pernah pakai lens.. awak kena ajar saya macam mana cara nak pakai dari mula sampai abis.. :P ... eh kenapa mesti nak malu, kan kalau malu bertanya sesat jalan betul  tak kih kih)

Sungguh baik hati staff kat NICE VISION OPTIC, TMN U JB sebab sanggup mengajar budak yang baru nak belajo macam aku ni dengan sabarnye hehehe.. dahlah aku ni banyak songeh... ntah hape-hape soalan je yang aku tanye.. Peh memang betul-betul leceh gila nak pakai.. start dari nak cuci.. pastu nak masukkan kat dalam mata aku yang ala-ala degil ni.. aku paksa-paksa asik taknak masuk je.. tensen huhuhu.. 

Pastikan lens tu berbentuk mangkuk macam ni, tujuan dia untuk pastikan yang lens korang tu tak terbalik.. kang kalau tersilap pakai wat naya je.. Pegang pun nak kena macam ni oke..  
Sila pastikan tangan anda dicuci bersih-bersih dulu sebelum pegang

Ambik kau, masuk jangan tak masuk.. sila bukak mata anda besar-besar sampai tak boleh nak kedip


Sila pastikan juga anda pakai pencuci khas.. jangan pepandai guna air biasa pulak.. kang naya je :P

Eh nak try pakai yang kaler-kaler pulak lah... kalau tak pun yang ada corak-corak tu... kasi ganas sket ngeh ngeh

Bluwekk :P

 

BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

2 comments:

Wan Gerrard said...

phewitt awek cun hehe
Gerrard pakai lens jarang2

Unknown said...

gerrad : hahahah tergelak sampai tergolek kat lantai.. ups :P

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails