MAIN TEKAN-TEKAN KAT SINI OKE :p

Sunday, January 8, 2012

Feeling Makan Kat Lua Dah Sama Dengan Kat Rumah.. Ada Bran?

Hye Peeps.. Sunday Blues :P

Mud hari ni nak tulis entry pasal makan. Tak habis-habis dengan makan. Eh dekat Malaysia ni kan kaya dengan makanan so apa salahnya kalau aku salah seorang penggemar makanan ni berkongsi tempat-tempat makan yang best kat u olls kan ^__^

Sejak akhir-akhir ni budak-budak satu department aku dah gila dengan 1 tempat makan ni. 

Menu :

Nasi Ayam Penyet
Lele Penyet (Lele tu kalau sesapa yang tak tau ialah Ikan Keli)

Setahu aku asal-usul ayam penyet ni adalah dari Surabaya, Jawa Timur Indonesia. Lepas tu mula terkenal di Singapura, Malaysia & Brunei. Kat JB ni je terdapat banyak gila restoren yang jual menu penyet ni. Selain ayam penyet, ada lele penyet (ikan keli), burung penyet, udang penyet (tu jelah yang aku tau wat masa ni hikhik)





Lepas aku cuba makan sendiri.. ok lah rasa dia sedap jugak. Antara istimewa Nasi Ayam Penyet kat restoren ni ialah :

1) Tempat makan dia duduk kat bawah tau.. ala macam kita makan kat rumah macam zaman dulu-dulu tu. Lebih selesa & santai..

2) Kalau makan ramai-ramai, ulam-ulam dia semua dia letak kat dalam raga macam contoh gamba aku kat atas tu. Lebih mengeratkan hubungan silaturrahim sebab boleh rebut-rebut hahaha

3) Ayam yang dia guna adalah ayam muda. Daging dia lebih lembut & rangup

4) Sambal dia oklah.. tak pedas sangat. Sesuai untuk semua orang

5) Siap ada dapat jelatah nenas lagi.. selalunya jelatah tu makan dengan nasi beriyani

6) Ada dapat krupuk (keropok).. krup krupppp :)

Before ni pernah jugak buat entry pasal ayam penyet yang sangat sedap. Cuba sekodeng sini 

Ok bye!


BACA JE? BAGI LAH KOMEN SIKIT ♥

No comments:

JANGAN TENGOK JE..KLIK LAH SEKALI :p

Related Posts with Thumbnails